۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۸۴۵۸۶

یادداشت|اتحاد؛ رمز فتح مجدد «بیت المقدس»

یادداشت|اتحاد؛ رمز فتح مجدد «بیت المقدس»
تاریخ نشان داده هرکجا مسلمانان با هم متحد شده‌اند، نه تنها دشمن جرأت تجاوز و حمله را به خود نمی دهد، بلکه قلمرو سرزمین های اسلامی نیز گسترش یافته است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، در اواخر قرن یازدهم میلادی جنگ های بین مسلمانان و متجاوزان اروپایی در گرفت که بعدها به جنگ های صلیبی معروف شد.

از این جهت اروپاییان را متجاوز می‌خوانند که آغازگر و تحمیل کننده جنگ علیه مسلمین بوده اند؛ وقتی تاریخ جنگ های مسلمانان و اروپاییان را مطالعه می‌کنیم می بینیم که معمولاً شروع کننده و محرک جنگ ها کشورها و دول غربی بودند.

دوران جنگ های صلیبی هم زمان با حکومت و فروپاشی سلسله خوارزمشاهیان در ایران بود و سقوط این سلسله در ایران و نابسامانی های درون مرزی در جهان اسلام فرصتی شد که صلیبیان به تسخیر و اشغال کامل بیت‌المقدس بیاندیشند.

درگیری های اندکی میان مسلمانان و مسیحیان صلیبی در سرزمین فلسطین شکل گرفت که غالبا این پیروزی از آن مسلمانان بود؛ کم کم مسیحیان دارای نقطه ضعف های آشکاری شدند و مسلمانان به توانمندی و انسجام دفاعی دست پیدا کردند و همین موضوع مهم دلیلی شد که حاکم وقت مصر لشکرکشی عظیمی برای آزادسازی بیت المقدس به سمت فلسطین به راه بیندازد و بیت‌المقدس را برای همیشه از دست متجاوزان اروپایی آزاد کند.

تاریخ نشان داده که هرکجا مسلمانان با هم متحد شده‌اند، نه تنها دشمن جرأت تجاوز و حمله را به خود نمی دهد، بلکه قلمرو سرزمین های اسلامی نیز گسترش یافته است؛ بعد از گذشت قرن ها از آزادسازی فلسطین از دست صلیبیون اروپایی باز هم در جهان امروز مهمترین مسئله امت اسلامی موضوع فلسطین است، زیرا صهیونیسم بین الملل اگر از اشغال کامل فلسطین مطمئن شود قطعاً به همین اشغالگری بسنده نخواهند کرد و همانطور که خودشان علناً ادعای حاکمیت نیل تا فرات را مطرح می کنند به سراغ دیگر کشورهای مسلمان نیز خواهند رفت.

یادداشت فوری / اتحاد؛ رمز فتح مجدد «بیت المقدس»

محدوده بین نیل تا فرات که رژیم غاصب صهیونیستی ادعای حاکمیت بر آن را دارد، فقط فاصله بین دو نهر نیست، بلکه این فاصله متشکل از هفت کشور اسلامی است که امروز شاهد آن هستیم که صهیونیسم جهانی اراده تسخیر و تجاوز به آن را دارد و برای رسیدن به این هدف شوم از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

از همین‌رو وظیفه تمام مسلمانان جهان این است که با اتحاد و یکپارچگی اجازه ندهند این رژیم جعلی و غاصب حتی در فلسطین هم باقی بماند تا چه رسد به آنکه سودای فتح دیگر ممالک اسلامی را در سر داشته باشد؛ این اتحاد و برادری قطعاً شدنی و کاملاً ممکن است.

رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی در تاریخ ۱۳۹۳/۷/۲۱ فرمودند «اتحاد، برادری و همبستگی اسلامی یکی از تازه‌ترین و واجب ترین وظایف همه جوامع اسلامی است و بایستی همه به این وظیفه ملزم باشیم»، از این رو می توان گفت رهبری وحدت را امری تاکتیکی و استراتژیک نمی دانند، بلکه از آن به عنوان یک اصل اسلامی یاد کرده اند.

رهبر انقلاب راهکارهایی نیز برای عملی شدن وحدت کلمه بین امت اسلامی تبیین فرموده اند که «مقابله با دشمن و همدلی با یکدیگر»، «تکیه بر مشترکات»، «همکاری فرق مسلمین با یکدیگر»، «عدم مبارزه و مضاد آنها باهم» و «یکدلی عاطفی و سیاسی در مقابل دشمن» تنها بخشی از این راهکارها به شمار می آید.

بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان دلسوز انقلاب و نظام با تکیه بر این تدابیر حکیمانه، شکست و منزوی کردن اسرائیل امری قابل تصور و حتمی است، زیرا این رژیم جعلی امروز در اوج ضعف قرار دارد و شواهد بسیاری گواه بر این مطلب است که با اندک تأملی می توان به آن دست یافت.

یادداشت فوری / اتحاد؛ رمز فتح مجدد «بیت المقدس»

به عنوان نمونه مواردی همچون «مهاجرت های معکوس در سرزمین های اشغالی فلسطین»، «ناامنی آسمان سرزمین های اشغالی به دست مجاهدین مقاومت»، «عدم مشروعیت بین المللی» و «انزجار ملت‌های آزاده جهان از این رژیم غاصب» تنها تعدادی از نشانه های کوچکی از این ضعف بزرگ است.

ارسال نظرات